wtorek, 6 września 2011

Trzydniówka?

Wczoraj około południa u Klopsiutka pojawiła się wysoka gorączka i trwa. Innych objawów brak, więc podejrzewam trzydniówkę, czyli rumień nagły. Wczoraj wieczorem temperatura ponad 39, w nocy też. Zbijam Nurofenem w syropku, a w międzyczasie podaję Paracetamol w czopku jeśli zajdzie potrzeba. Noc nie była zła, jak na gorączkujące dziecko. Mały spał jak suseł, a gdy o 3:30 miał 39,1, dałam mu syropek przez sen, a po nim przez sen wypił prawie całą butlę ciepłej wody. Od rana 38,5, a Franio pełen życia i radości, więc nie panikuję. Wczoraj jeść za dużo nie chciał, kolejny raz błogosławię cycki, bo z cycusia pił chętnie i dużo. Nawadniam, zbijam gorączkę, przytulam, głaskam (głaszczę?) i ... czekam. Do lekarza jakoś mi niespieszno. Moja pediatra w Poznaniu, a tu na wsi musiałabym jechać prywatnie do lekarki, którą niezbyt poważam i do tego jest gburowata. A w poczkalni pewnie dzieci z anginą i przeziębieniami... Chyba nie ma sensu. Czekam. Teraz Maluch zasnął, więc idę ogarnąć temat obiadowy, choć najchętniej wyciągnęłabym się obok Miśka i ukradła choć z pół godziny senku...

PS Od wczoraj mam taki termometr bezdotykowy i serdecznie polecam go wszystkim mamom. Idealne, gdy chce się zmierzyć gorączkę śpiącemu dziecku!!! Ja kupiłam w aptece za 110 zł. Myślę, że inwestycja jak najbardziej się opłaca.

4 komentarze:

  1. Ja miałam ten termometr i niestety przekłamywał mi temperaturę nawet o DWA stopnie!!
    Polecam Baby-Ono w pistoleciku on ma margines błędu 0,5 i działa b. dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, ja zawsze mam problem z mierzeniem tej temperatury...ehhh. Jak mam to robić to jestem chora ;) Mam paskowy na czoło, elektryczny pod pachę i tradycyjny rtęciowy i żadnym nie daję rady zmierzyć małej temp... każdy pokazuje inaczej. Na szczęście Mała jeszcze nam nie chorowała, tylko przez ząbki troszkę miała podwyższoną temp., ale gdyby działo się coś poważnego to nie wiem jak jej tą temp zmierzyć, bo wkładać termometr do pupy to ja jakoś nie mogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Elektroniczny z miękka końcówką, trochę oliwki i można zmierzyć w pupci - trwa to jakieś 30 sek.

    OdpowiedzUsuń